Monday, August 24, 2009

3rd ramadhan..

alhamdulillah...dah 3 hari dapat menyempurnakan ibdah puasa...

hari ni aku mencuba menu baru utk berbuka puasa..ini semua gara2 hubby aku

pukul 1:07 tghari aku terima satu msg.msg dari hubby...

"ari ni rasa mcm nak mkn kurma ayam je.."

pukul 2:25 ptg dapat lagi msg

"syg...masak kurma ayam,ikan masin,kacang panjang goreng kering bersama hati ayam..hui..sedapnya..."

aku masa baca msg ni terus msg mak aku..."mummy camner nak masak ayam kurma?"

mummy aku balas :"beli rempah kurma adabi..kat blakang tu ader dia ajar.."

balik dari kerja aku terus singgah kedai..aku cari hati ayam,aku cari rempah kurma...balik aku terus masak..masa masak aku risau jugak sbb takut tak jadi..aku sendiri tak berapa minat nak makan kurma ayam, jadi aku takleh imagine mcm mana rasa kurma ayam ni...tapi aku masak jer ikut resepi...alhamdulillah rupa dah ada..aku pun terus la sambung masak yg lain2 lagi..tapi aku wat menu tambahan dari permintaan hubby aku tadi...sambal ikan bilis masak petai..(ini menu utk aku memandangkan aku tak minat makan kurma..hehehe)

masa berbuka, aku tanya hubby.."jadi ke by?"...hubby aku pun jwb:"jadi lah ni ..sedap"...ngeh..ngeh..ngeh...berbunga2 hati aku bila dengar hubby puji mcm tu..tgk dia makan pun berselera je..bnyk dia makan.sebagai isteri aku rasa puas...bila aku dapat sediakan juadah berbuka yg memenuhi permintaan hubby...

menu puasa stakat ini

puasa 1st: (makan rumah kakak ipar @ puchong)-nasi putih,tomyam campur,ikan bakar cicah budu,ikan bawal sweet n sour.
2nd puasa:@ my own house~nasi ayam.tetamu jemputan :kak nord n her hubby,ijoy.
3rd puasa:ayam masak kurma,sayur kacang digoreng bersama hati ayam,ikan bilis masak sambal petai,ikan masin, n tambahan *acar buah yg dibeli dari bazar...

esok masak aper laks erk? ;)

3 comments:

kookabooras said...

smlm makan ikan tenggiri masak asam, ikan aya singgang, acar buah, daging dendeng + air tebu, air soya + buah tembikai sejuk, buah anggur. fuh!

yati said...

bnyk nyer kuah..n bnyk nyer air...hehehe...

Anonymous said...

wah yati masak ayam kurma. susah tu. sure hubby ko makin sayang ni.