Wednesday, December 16, 2009

buat baik berpada-pada

akhir2 ni aku rasa seolah2 bertindak kejam.
kenapa erk?huhuhu...sbbnye aku dah tak tahan sgt
at 1st sbb aku rasa mcm aku nih lebih2 nak jaga kebajikan orang.
sedangkan bila sampai masanya...orang boleh ckp apa je yg dia nak.akhirnya aku jugak yg tertindas..huhuhu

haaa...mesti korang terpikir2 apa tindakan kejam aku itu?n siapakah mangsanya.
tindakan kejam yg aku buat ialah tidak mempedulikan atau dgn kata lain tidak kisahkan kehadiran insan itu.kalau dia buka mulut nak bertanya...barulah dgn senang hatinya aku menjawab.kalau tidak..hmm kirim salam jelah..

siapa mangsanya??hahaha..aku rasa tak layak utk dia dipanggil mangsa.sbb mangsa dlm situasi sbnarnya adalah aku...apa kata kita panggil dia PESALAH..haaa itu rasanya nama yg paling tepat...

bukan niat aku tak nak pedulikan sgt pasal dia.aku sbnarnya kesian kat dia.tapi kalau dia bleh buat kat aku sesuka hati dia..aku pun boleh buat benda yg sama.bunyi mcm kejam.tapi aku kena keraskan hati sbb aku rasa aku takleh biarkan org pijak kepala aku.kata orang buat baik berpada-pada.

tapi disebabkan tidak berpada-padalah..akhirnya aku makan hati.
kalau ye pun dia nih type yg manja...agak2 lah..awak tuh dah besar..ada mulut awak bertanya la...ini tidak...senyap je....

yg buat aku sentap..bila aku arrangekan utk kesenangan dia..dia bleh mngadu kt orang lain kata aku tak bgtahu dia apa2...aduii yaaa...dialah org pertama yg aku kisahkan...sbb aku pikir dia tu takder kemudahan.tapi dia sendiri yg nak cari orang lain.so bila aku wat tak peduli..ader ke patut dia salahkan aku????

dan paling2 aku sentap..bila baru nih..dia ckp phone dia bleh sindir ckp orang kat opis ni tak suka ckp ngan dia.ckp kuat2 mcm nak suh aku dengar....haaaaallloooo!!!! awak sendiri yg menyepikan diri n utk apa awak salahkan orang.n aku ingat lagi ..hari tu dia nmpk cam ader problem.bila aku tanye dia kenapa..(niat aku just nak share)..korang tau dia jwb apa?dia jwb aku tak yah lah tanya..malas nak jawab..so??salah aku ke bila aku diamkan diri sekarang??

lalalalla...wat ever...kepada seseorang tu..aku bukan benci dia.n aku bukan tak nak ckp dgn dia...tapi aku malas ganggu dia.mungkin dia ada masalah dia yg mengganggu emosi dia..jd aku tak nak campur..if dia rasa nak tegur aku..dipersilakan dan aku langsung takder masalah..

No comments: