Friday, April 2, 2010

check up

lagi 18 hari is my next check-up
aku mcm teruja jugak la setiap kali nak check up
check up pertama aku ari tu mcm sedikit mengabra kan aku..
aku tak pernah experience ni semua..n memula tu rasa cuak n mcm2 dlm pikiran aku
n ader jugak yg my fren rasa pelik ..kenapa plak aku nak takut??
itulah namanya bila terlalu fikir...n terlalu mengharap kan....

first check-up aku 3/3/2010.
hasil check-up: doctor ckp based on my date last period yang aku kasi supposely dah 7 minggu.
so memula check tu doctor dah buat aku cuak..bila dia ckp:"dear,u buat i takut..i cant find ur baby".Ya allah dlm hati aku hanya tuhan yang tahu..selang beberapa saat..akhirnya dia jumpa..haahhh lega giler aku time tu.

tp skali lagi doktor buat aku tersentap...bila dia ckp:"eh kandungan u baru 5 weeks.i hope u salah bagi date.ada dua kemungkinan ..1.maybe u silap kira tarikh. 2nd:maybe baby u tak membesar.."

korang bayangkan perasaan aku masa tu.satu tahun aku tunggu..aku tak sanggup nak let go peluang ni...then doctor mcm perasan aku mcm terkedu.then dia ckp lagi kat aku:"btw u dont worry if takder apa2 darah keluar smpi date next checkup..everything seems ok"..huh..lega aku dengar...tapi dalam hati tetap menggelabah.

aku cerita kat my family..semua bagi pandangan positive.n kawan2 pun ckp..logik la..based on tarikh last period tu hanya jangkaan..bila jadi hanya allah yang tahu bila.

so aku start think positive.alhamdulillah smpi hari ni takder apa2 yg buruk jadi lg.n i wish everything will be ok n fine...

aku akan terus berdoa utk yg terbaik utk baby ni.n kalau nak tahu aku dah mula pandai minum susu...padahal sblm ni aku langsung tak leh minum... :)

No comments: