Monday, September 28, 2009

alhamdulillah dah 9 hari kita menyambut bulan syawal..pejam celik pejam celik dah masuk opis balik...hari ni 1st day aku kerja setelah lama bercuti utk raya.malas tul rasa nak kerja balik..sib baik lah belum ade kerja yg perlu aku buat..tapi besok dah start dah la...
sepanjang raya aku tak berkesempatan nak berkarya dalam blog aku ni...so tak bleh la nak update aktiviti aku kat kg.1st raya aku berjaya beraya di rumah aku tahun ni...pagi raya biasalah sesi bermaaf-maafan..n part yg paling best ialah aku dapat duit raye!!!hehehehe..tentulah dari hubby tercinta...lepas sesi bermaaf2 n semayang raya..kitaorang satu family konvoi beraya ke kuala terengganu.1st mestilah berkunjung ke kg mak aku..one n only nenek aku ada kat sana.lepas tu barulah beraya rumah sedara mara semua.alhamdullillah raya kali ini daddy turut serta dalam ronda2 raya kitaorang...seharian beraya..balik rumah hari dah malam.sebab kepenatan semua tido awal malam tu..

raya kedua..seperti biasa raya kedua ni adalah sesi menunggu tetamu.n aku lak tunggu kakak aku yg lagi 2 orang tu balik.kak nord n kak lina..diaorang beraya di rumah mertua dulu.lepas diaorang sampai barulah aku amik kesempatan beraya rumah member.tapi tak ramai pun cuma 3 buah rumah.tak sempat lah..sbb hari dah petang...rumah yg sempat dilawat cume rumah mek bon..rumah jalak..n last rumah ihan..rasa tak puas borak ngan mek bon..mlm raya kedua kitaorang ingat nak main mercun tapi last2 hujan..so tak jadilah.aku dengar mlm tu jugak ada reunion budak2 skolah aku..tapi aku tak larat plak nak g join.raya ke dua aku rasa terlalu awal utk lepak ngan kawan2..sedangkan masa ngan family baru je skejap..dah la esoknye aku dah nak beraya kuantan plak.

raya ke-3, turn aku beraya kat kuantan plak..seperti biasa mak bila tahu kitaorang nak balik dia akan masak gulai masam.favorite aku.n kebetulan plak dia mmg masak lebih sbb tahu kakak aku nak datang..mak kat kuantan hobi dia mmg suka masak n suka bagi tetamu makan.duduk rumah mak aku tak pernah sempat rasa lapar.itu yg aku balik ada yg tegur aku dah gemuk..huhuhu...raya ke-4,turn family hubby aku plak buat rondaan hari raya.pun sama mcm kat dungun dulu..mana2 rumah sedara yg sempat dilawat kitaorang g.tapi kat kuantan ni takder lah smpi mlm.malam kawan2 hubby aku datang menyerang.lepak sampi pagi.kesiannya hubby aku sbnarnye hari tu tak sihat..tapi seronok tgk diaorang berborak..aku tak join diaorang..aku duk kat dapur..berborak ngan mak.barulah aku tahu mak ni mmg kelakar bila bercerita..mcm nak pecah perut aku berborak ngan mak n ipar2 aku...mcm2 cerita..pas satu..satu...sedar tak sedar dah pukul 2 pagi.

raya ke-4, kakak ipar aku kak neni nak buat open house, dan menunya adalah laksam.sedap...tapi padan lah orang jual mahal laksam ni...rupanya rumit nak hasilkannya.bayangkan dari pukul 9 pagi smpi pukul 5 ptg baru kitaorang siap.mak siap gelakkan aku.."hai dik..kerja keras awak hari ni..."yg paling sedap di dengar plak..bila akak ipar aku call mak aku cakap "nasib baik ada menantu rajin..."hehehehe..kembang membunga aku masa tu..hehehe...mmg penat.tapi upahnya kitaorang dapat makan smpi puas...hehehe
bukan senang jumpa laksam..

seterusnya..hari raya berjalan seperti biasa..

owh ye aku ader sikit je gambar raya tahun ni.tah napa tah..tak sempat nak bergambar sgt...tapi hari ni aku tak bawak plak gambar2 tu kat opis ni..nnt lah aku try load mlm karang.okey la aku nak g makan.

No comments: