Thursday, August 5, 2010

anak..

tetiba aku teringat pada satu insiden semalam.
masa tu aku ngan hubby p G*iant kat area umah aku tu...
masa nak park kete kebetulan plak orang sebelah aku pun baru smpi.
jadi ditakdirkan kami keluar sama2 dari kereta.
sebelah kitaorang ialah pasangan suami isteri..
tetiba bila aku keluar dari kereta..suami kepada pasangan tu tadi menyapa aku

suami pasangan : assalamualaikum kak..tumpang tanya..akak mengandung dah berapa bulan.
(masa tu dlm hati aku..hai mamat ni..nak jual apa la plak)
en hubby: dah 6 lebih dah...
suami pasangan : bestnyer la...kitaorang ni tak dapat2 lagi..dah lama dah nak..
eiii geramnye...harap2 la dapat pasnih (smbil dia membuat aksi seolah2 amik smting dari aku kasi kat wife dia)
aku n en hubby :takper sabar la...kitaorang pun lmbat hari tu..
selepas kitaorang berpecah..en hubby ckp smting kat aku..
"mesti brother tadi nak sgt kan baby?smpi dah tahap hilang malu dah...siap bleh sapa orang yg dia tak kenal"

kesiankan..sbb ramai orang nakkan anak..
yang dapat anak plak buang anak mcm takde harga..
padahal bukan senang pun bawak anak tu smpi 9 bln..
tp bila lahir sesenang awak je buang anak tu...
budak tu tak berdosa..yg berdosa orang yg buang anak tu..

aku faham sgt perasaan orang yg nak anak nih.
sbb aku pun pernah alami perasaan macam tu..
nasihat aku doa dan usaha tu penting...
tapi jgn terlalu pikirkan sangat..
Ingat satu je.."anak ni mcm kita dapat jodoh jgak..smpi masa..ada rezeki insyaallah adalah tu"
lagi satu Allah tahu yg terbaik utk kita..setiap yg berlaku ada hikmahnya...

No comments: