Wednesday, August 11, 2010

di pagi hari puasa pertama...

mengantuk betul pagi ni..
pukul 5 pagi aku dah bangun utk siapkan makanan sahur..
nasib baik smlm aku dah masak dah sikit2...
dan bahan2 pun semua aku dah siap potong..
sahur tahun ni berbeza sikit dengan sahur tahun2 yg lepas
sbb tahun ni aku bangun utk masak makanan yg agak berat sikit.
kalau tahun lepas aku just masak utk hubby je..
sbb aku jenis bersahur air kosong je..
tp tahun ni semua nya terpaksa aku ubah demi baby dalam perut ni
alhamdulillah sib baik berselera je aku makan sahur td.

menu sahur utk hari pertama:
*sup ayam
*ikan tengiri goreng
*serunding daging...
*nasi putih

semua aku dah prepare dari smlm..ikan je aku goreng pagi td..

dugaan pertama utk hari ni:
1.pagi td terasa sgt mengantuk & letih
2.kalau hari biasa aku akan minum bila angin mula menyerang tekak..
but not dis morning!!..jd aku terpaksa tahan..smpikan aku rasa mcm tak daya sgt
tp dlm hati aku keep berdoa.."ya Allah..bagilah kekuatan pada hambamu ini utk terus berpuasa pd hari ini"
alhamdulillah..setakat ini saya masih ok..
dan aku harap dpt berpuasa dgn jayanya..

to my baby:
"baby tahun ni kita puasa sebulan tau..baby pun kena ikut puasa ..nnt berbuka nnt kita makan ye syg.. (",)

No comments: