Sunday, July 18, 2010

kisah di pasar tani

hari ni aku ni keluar rumah awal (biasa kul 10 br nak g breakfast..hehehe)
sbb hari ni ader my hubby punyer kawan nak dtg...
hubby suh aku masak nasi ayam..
tetamu yang bakal hadir 3 orang...
smlm aku ajak hubby cari ayam kat pasar tani..
lamanya tak jejak kaki ke sana.
biasa kalau nak beli barang kitaorang just g giant atau pasar segar kat rumah ni je..
smpi kat pasar..mata aku tergoda tgk pisang...hmm sedapnyer..(beli)
pastu lalu kat ikan..hmm nmpk segar..(beli)
pastu nmpk pucuk paku...bestnyer buat masak lemak (beli)
pastu ader la a few thing yang aku beli lagi..
tetiba hidung aku terbau buah cempedak...alahai ader orang jual cempedak goreng.
aku pun beratur lah nak beli rm2..(cukuplah kn...utk 2 orang je pun)
tgh tunggu turn aku tetiba brother yg jual tu hulurkan sebijik kat aku..
dia ckp "dik..amiklah rasa.."wah berbunganyer hati aku..sbb dlm ramai2 yg beratur..aku yg dia pilih.
pastu akak kat sblh aku ni dtg lmbat sikit dari aku..dia ckp dia nak rm3.
kekonfiusan telah berlaku pd brother yg jual nih..dia pun terus pack rm3..
tp akak tu dgn baik hati..ckp "eh kasi adik ni dulu..dia smpi dulu"
brother jual"alamak dik,tersalah la..adik ambik la ni tapi ni rm3"
aku plak...terkebil2 sbb dlm beg aku mmg dh licin duit..aku lupa nak ambik kat bank.
aku lak amik rm 2 je ngan hubby td..hubby lak ilang tah kemana.
aku pun pura2 lah wat cari duit..
tetiba akak kat sblh tu ckp..dik..tkpelah amik duit akak ni..akak kasi kat adik..
alamak blushing giler aku time tu...terima kasih kat akak tu..
tetiba aku terfikir...sejak aku mengandung ni..rezeki baby murah sgt..
apa yg aku hajat..apa yang aku teringin..mesti dpt..
alhamdulillah..syukur pada ALLAH...betul kata orang "anak akan dtg bersama2 rezeki"..

No comments: