Thursday, May 14, 2009

"S" bukan nama sebenar...

alkisahnyer...mmg lama dah aku bengang ngan mamat ni..dia ni kat opis mmg berlagak nak jadi bos kitaorang.well mmg kalu dikira pangkat yes! pangkat dia mmg tinggi sikit dari aku.tapi dia bukan bos aku. n dalam surat HR yg aku terima nama aku langsung tak attach langsung dengan dia.oklah kalau dia nak tlg2 selia kitaorang ni pun..ok lah aku terima ..tapi cara dia tu mcm budget best...dia buat boleh.bila orang lain buat semua jadi salah..pastu mulalah nanti..email kat kitaorang mcm2..etika kerja lah..waktu bekerja lah..hello yang dia tu patuh sgt ke ngan timing kerja???? nak aku senaraikan??hah!! boleh sgt..tapi aku not kepochi as him!!

Biarlah aku namakan mamat ni S (bukan nama sebenar).kemuncak kebengangan aku terjadi sejak 2 hari kebelakangan ni..meh aku citer satu persatu.

Insident satu
Nak dijadikan citer opis aku adelah buat aktiviti utk ke PD.start from day one rancangan ni di buat,aku mmg dah tahu..n ader jugak orang yang tanye aku nak g ke tak. n utk pengetahuan semua "S" cuti time tu.so bila rancangan ni dah complete..hanya 4 orang non-exec shj yg akan dibawa utk trip ni...n kebetulan plak "S" dah masuk opis. ada sorang kakak ni (kak H) tanya aku nak pergi ke tak? ..ikuti perbualan kitaorang yang ditulis semula..

kak H:yati nak ikut tak?
aku:(tak sempat jawab ..si S dah menyampuk)
S: yati husband dia marah nanti....
(huh!!!! statement ni yang buat aku bengang ni!! since bila laks laki aku jadi kawan dia.n since bila plak dia jadi PA laki aku...smpikan amanat laki aku...kepada S, kat sini aku nak bgtau sikit ..aku kenal laki aku n dia bukan lah seorang yg kolot..n mengongkong bini tak tentu pasal..aku tak taulah kalau2 ko bagi statement tu sbb ko compare ngan diri ko...)
aku:erh napa laks??boleh pergi hari kan? bukan jauh sgt pun PD tu...
(and as i know,majoriti mmg pergi balik hari..selama ni pun aku wat kerja kat rasah..kitaorang balik hari apa...)
S:nak bertolak kul brapa?sanggup ke bertolak pukul 5 pagi
aku:(terfikir...sejak bila laks perjalanan g PD tu jauh sgt)

Insident 2
keputusan sapa yang dapat pergi dah pun terkeluar..aku akur lah ngan keputusan tu..tapi yang aku bengangnyer bila aku dapat tahu satu cerita.ikuti perbualan aku ngan kak S.

aku: kak sapa non-exec yg dapat g pd kak?yang saya tahu E n nuC je..sapa orang lagi?(selain S yang sentiasa dapat pergi)
kak s:yati nak pergi ke? S kata takut laki yati marah...(haaaaaa ini yang buat aku bengang sgt.asallah nama laki aku yang naik lagi)
aku:tak lah ..hubby saya tak kisah pun..kan balik hari..ramai je yang pergi balik hari
kak s: kalau camtu tukar ngan E lah nak
aku:eiiihh tak yah lah..buat apa nak tukar..kalau saya g takkan E nak duk opis sorang.lagipun E lagi senang nak g sana.dekat ngan kg dia.
kak s:sorang lagi L yang pergi...sbb S kata dulu pernah nak bwk L g cameron tapi tak dapat masa tu..so nak bawak lah L kali ni....

owhh then i know...patutlah dia asyik cantas nama aku bila orang ajak aku pergi PD...rupanya dia dah ader calon pilihan..aku mmg bengang giler..it's not sbb aku nak g sgt.tapi da way dia buat segala keputusan ditangan dia.n paling aku bengang guna nama laki aku..konon mulia sgt lah dia tu...perihatin ngan laki aku...pastu mcm laki aku ni kolot sgt..tak bagi aku g tempat2 mcm tu...

aku kenal hubby aku...sepanjang aku kenal dia..dia tak pernah halang aku buat apa yang aku nak buat selagi tak menjejaskan hubungan kitaorang.dulu satu malaysia aku outstation.team outstation aku semua lelaki...hubby aku ok jer..siap kenal lagi diaorang sumer..n smpi skrang pun aku still lagi dapat keluar ngan kawan2 aku.nak lepark2...cuma aku jer yang fikir sendiri..aku je yang mcm tak smpi hati nak tinggal dia kat rumah..tapi kalau mcm nak teman member g mana2..pernah jer aku tinggal hubby aku kat rumah.OK jer dia..

kepada S tak payah lah nak buat2 baik....aku kenal sapa ko...n kalau aku nak senaraikan apa yg pernah ko buat...mmg bnyk...tapi biarlah....

1 comment:

nu_c said...

huhuhu S mmg cmtu...sy pn menerima nasib yg same huhuhu...da naik rimas duk opis ni..
*L&S adalah adik beradik hehehe...