Tuesday, May 5, 2009

FAMILY DAY (AFAMOSA MELAKA)

hari ni aku sangat2 sibuk..tapi nak jugak update blog aku ni..heheheh.. kalau korang tgk keadaan meja aku skrang...mmg mcm BBS lah ( merujuk kepada kamus NSV BBS membawa maksud buat2 sibuk)..opss tapi aku tak buat2 sibuk tau..dah penat dah ari ni.

ok back to tajuk utama kita...ermm last cuti (labour day) family husband aku buat gathering. n lokasinya adalah dimelaka di Afamosa resort...we having such a great time together...mmg seronok sbb semua members of the family semua sporting..n paling best we done a lot of activity together

Day 1

  • pagi -we all berkumpul di rumah kak long kat puchong...aku ngan hubby org yang paling lmbat smpi kat rumah along sbb we all dtg dari rumah..yang lain semua bermalam di sana.smpi sana we all breakfast dulu...then kitaorang gerak g melaka.otw pergi kak long call tanya nak singgah nilai tak.semua bersetuju utk singgah..destinasi pertama...Nilai 1.(yer kot..hehehehe).sempat lah aku ngan along,kak ida,kak neni, n mak bershopping kat situ...huh..awal2 lagi dah shopping
  • tghari-berhenti makan tghari kat melaka.ermm tak sure nama tempat tu..tapi makan asam pedas lah..best
  • petang - smpi kat afamosa...lepas check in..lepas rehat sekeja..semua pakat turun terjun dalam kolam kat bunglow yang kitaorang sewa tu...hmmm penuh lah kolam tu...yang paling best petang tu kitaorang main mcm2 game...game yg paling sengit adalah..bola baling air...perempuan lawan lelaki.yang tak aci nye awal tu ader ker group laki ader 6 orang...n perempuan ader 4 orang ajer..huh!! sungguh tidak adil...tapi bila kitaorang merungut..husband aku mengofferkan diri join group kitaorang....

  • malam - semua keletihan.kami hanya tapau makan dekat rumah shj.

Day 2


  • pagi2 lagi we all dah turun pergi breakfast...makan kat safari..first time aku jumpa breakfast buffet yg tak boleh letak sendiri..tapi mungkinlah bersesuaian dengan harganya..hanya sepuluh ringgit sorang...

  • lepas tu kitaorang terus masuk afamosa water world..kitaorang lah org pertama yg mencecehkan kaki dekat situ..hahahaha..org lain takder pun lagi..lepas tu barulah ramai.main kat situ mmg best..mula2 kitaorang berenang jer...pastu aku ajak hubby g pusing dalam afamosa guna jalan air..tgh kitaorang pusing2 tu ..adik ipar aku ajak naik gelongsor air yang tinggi tu..aper lagi kitaorang mencuba lah..mmg syok...yang kagumnyer ayah mertua aku pun join naik tu..n orang paling kerap naik gelongsor air tu adalah AKU..hahahaha...yang kesiannya budak2 lah..diaorang takleh naik sbb tak cukup inci.

  • tghari - makan n balik ke bunglow...rehat(dalam erti kata lain ..tido)

  • petang - kitaorang menuju ke bandar hilir..tapi malangnye smpi sana jem..n parking pun takder..jadi kitaorang patah balik..

  • malam - singgah makan malam di medah selera otw balik ke afamosa

Day 3

  • semua bergerak balik....otw balik skali lagi kitaorang singgah ke nilai.kali ni ke nilai 3.ermmm sekali lagi sesi memborong berlangsung...hehehe..lepas penat memborong..semua lapar..n we all singgah makan sblm masing2 sambung perjalanan balik ke rumah masing2.

bestnyer kalau dapat bercuti mcm ni lagi....rasa seronok..so by..pas ni kat mana lagi??

No comments: